15 Şubat 2010 Pazartesi

in EGYPT-1






(mayıs tarihli resimlerin tarihine bakmayın makina resetledi kendini düzeltmeden çekmişim)



Araplar pis derlerdi de bukadar olduğunu hiç bilmiyodum. resmen pislik içinde yaşıyorlar. hele kahire berbat bir şehir. kahirede 3 gece kaldık. genel olarak otelden öyle şık bişe beklemiyordum çünkü rehberimiz bizi baya bilgilendirmişti bu konuda. Benim için otelin en önemli yanı sıcak su-temiz çarşaf ikilisidir. çok şükürki beklediğimi buldum. İşin komik yanı kahiredeki hiç bir otelde camında yalıtım yok yani hani biz pimapen yaptırdığımızda siyah bir macun çekilir ya o hiçbir camda yok... sadece çerçeve tahta ve ortasında cam.. rüzgar estiğinde cam sallanıyor o derece. :)
mısırda ki(kahire için) düşüncelere göre;




  • şöförler asla emniyet kemeri takmazlarmış Ve gece dahil asla farlarını yakmazlarmış. Erkek adam dediğin gündüz değil gece karanlıkta yolu görüp gidermiş far yakmak erkeği light'laştırırmış..


  • Tüm mısır erkeklerinin alınları mor. inanılmaz şaşırmıştım. nedeni namaz kılarken kafalarını yere sertçe çarpıp kanamasını sağlayıp orda iz bırakmakmış. Bu iz etrafa karşı allaha ne kadar çok ibadet ettiğinin göstergesiymiş..


  • mısırda yaya geçidi diye birşey yok sadece 5 şeritli yollardan karşıya geçiliyor ve mısır arapları asla bu yoldan koşarak geçmezmiş. arabaların saatte 120 km hızla gittiği bir yoldan tüm yaya erkekler yava yavaş yürüyerek geçermiş. Erkek adam dediğin arabadan korkmaz hesabı:) vs vs vs


beyinleri bu kadar gelişmemiş bir toplum ben ömrümde görmemiştim. en son resimdeki o çöplüklü yer kahirenin EN TEMİZ bölgesi düşünün artık:) İskenderiye ve sharm kahireye göre daha çok moderndi ve daha temizdi. Hiç etek giymemiş yada yalan olmasın 2 mm lik giyen bayanlar bile rahatlıkla dolaşıyorlardı gece. Mısırın en çok hoşuma giden yanı safari kısmıydı. ama gezip gördüğüm ve sizin için çektiğim resimler daha sonraya.



şimdilik bu kadar, sevgilerimle


7 yorum:

cecilia dedi ki...

ah tatlım aslında ben daha önce duymuştum ama sen tatile giderken hiç aklıma gelmedi bunu söylemek gerçekten temiz değillermiş pek, pilavı bile elleriyle yiyolar, yağlaar filan damlıyomuş o derece. giden arkadaşlarım söylemişlerdi yani hepsi hem fikir bu konuda, tabiki güzellikleri de vardır, ne güzel safari yapmışsın, pozitif tarafını düşün cnm ;) özlemiştim bu arada ohh be :)

my makeup story dedi ki...

bende özlemişim tatlım ya. annemle sıradayken açık büfede bi arap geldi kaşık dururken avucuyla orda duran salatayı aldı tabağna koyup gitti bu derece berbat biyerdi:) 3 gece hiçbişe yemeden yattığımı biliyorum:)

AtolyeKedi dedi ki...

Paylaşım için teşekkürler. Nasıl bir toplummuş onlar öyle tuhaf geldi gerçi öyleler. Senin için değişik bir deneyim olmuş. Neyseki eve dönmek en güzeli sanırım.

Sibel'in hobi dünyası . . . . . . dedi ki...

Arapların geneli böyle pis oluyorlar, elleriyle yemek yiyip sakallarına sürüyorlar, bendebrkaç kere şahit olmuştum. Orada çok güzel kilo verilir aslında :)...

Bize gezip dolaştığın yerleri anlattığın için de teşekkürler canım...

my makeup story dedi ki...

sibelin hobi dünyası; sormayın zaten 47 kiloydum 45'e düştüm:( berbat biyerdi.. Ama eğlenceli kısımlarıda vardı:)

Adsız dedi ki...

Yurtdisinda yasiyorum ve cesitli Arap ulkelerinden birsuru arkadasim var. Hepsi de gayet medeni insanlar, elleriyle pilav yiyenini asla gormedim. 2 tane Arap gorup butun Araplar pistir igrenctir demek, bizi tanimayan Batili insanlarin da butun Turkleri bi kisim "gelismemis, egitimsiz" Turkle bir kilmasiyla ayni sey. Elmayla armutu karsilastiramazsiniz cunku 2si de farkli meyvelerdir. Boyle rasgele genelleme yapmak da ayni sey. Istanbul'a gelen bi turisti kohne gecekondu muhitlerinden birine getirseler, 3 gun orda kalsa o da Turkiye hakkinda sizin Misir hakkinda dusundugunuz gibi dusunur. Daha acik goruslu olmak bu kadar mi zor..

my makeup story dedi ki...

sevgili adsız; öncelikle önyargılı bi insan olmadığımı bilmeni isterim. benim arap dediğim insanlar MISIR araplarıydı.. Asla görmediğim yerler ve insanlar hakkında yorum yapmam. Ben mısıra gitmeden önce oranın grçekten gelişmiş olduğunu düşünüyodum. turizm cenneti sonuçta. fakat kahire beni çok yanılttı. Pis lafım benim kendi düşüncem. mesela sharm için aynı yorumu yapmycam çünkü gerçekten çok güzel bir şehirdi ama kahirenin o kirliliği insanların davranışları benim bunları düşünmeme neden oldu.
evet belki haklısın sonuçta bana denk geldi böyle insanlar gayet elit insanlarıda var ama hiç alışık olmadığım insan kültürüydü ve açıkçası istisnalar hariç bana pis bir toplum olarak gözüktü.

 
©desing by Cansu ASLAN