17.11.2010

Doğal diş beyazlatma ve 20'lik yaş dişleri;

Geçen yıl 20'lik yaş dişlerim yüzünden inanılmaz kötü zamanlar geçirdim..
Tam 1 yıl boyunca herhafta dişçimdeydim.. Kendisi çıtı pıtı yeni hekimdi ve inanılmaz severdim..
Bu yüzden sanıldığı gibi dişçi fobisi hiç oluşmadı bende..
Fakat 4 dişinde aynı anda gelmesi ve iltihaplanması yüzünden çok antibiyotik kullandım..
(Hemen çektirmek istemedim. çünkü 3 gün rapor vericeklerdi ve tam vize final dönemindeydim.. birde korktum:( )
Benim gibi tıp okuyanlar 'tetrasiklin'in dişleri etkilediğini bilirler..
Çok kullanmadım sonra başka türevlere geçtim ama 3 haftalık kullanmam diş rengimi biraz etkiledi..
Bildiğiniz gibi sadece Diş hekimleri 20'lik yaş dişlerini çekemiyorlar(gömülüyken)
Çektirmeniz için çene ortapedisti cerrahi hekimler bu konuyla ilgileniyorlar..
Ben çok araştırdım. En iyisini bulmak için sonundada buldum..
Çok korkarak gitsemde doktor hanım rahatlattı beni ve oymaya başladı dızzzzzzttt sesleriyle..
Hayatımda en nefret ettiğim sestir bu.. ben o sesleri duymamak için oyalanırken;

Üst dişinide çekeyimmi?
evet der demez 2side tepsideydi:)
Bukadar kısa sürdü..
Fakat sonra 13 gün yanağım davul gibi dolaştım.. çektirecek olanların bilgisine! 
Yanağınız inanılmaz şişiyor morararak.. ama tüüüüm hocalardan izinli oluyorsunuz..
O zamanlar tümm derslerimden izin alıp evde dinleniyodum.. (yanağımı gören okul numaramı alıp izin veriyodu:))
O günlerden sonra dişlerimi çook önemsiyorum..
Bu yüzden diş beyazlatma konusunda iyice düşünür oldum..
Kendim için araştırma yaparken yardımcı olmak amacıyla sizlerle paylaşmak istedim..

Doğal diş beyazlatıcılar

Karbonat: Bilinen en popüler doğal diş beyazlatma malzemesidir. Dişleri beyazlatmasının yanı sıra ağızdaki bakterileri ve diğer mikroorganizmaları öldürür, ağızdaki plak tabakasını (diş taşı) temizler.


Sofra Tuzu: Karbonat kadar güçlü olmasa da, sofra tuzu da bilinen diş beyazlatıcılar arasındadır. Ağızdaki bazı mikroorganizmaları öldürür. Anti bakteriyel özellikleri olmasına karşın, tüm bakterileri temizlemez. Yoğun konsantrasyonlu kullanımlarda, diş eti iltihabındaki ödemi azaltıcı etkisi vardır.

Gliserin: Gliserinin fazla bilinmeyen anti bakteriyel etkisi vardır. Bakterilerin bulunduğu bir çözeltiye bir damla gliserin damlatıldığında, ortamdaki tüm mikroorganizma faaliyetlerinin durduğu görülmüştür.


Şifalı Bitkiler ve Güzellik Uzmanı Suna Dumankaya diş beyazlatma için şu kürü öneriyor:
1 çay kaşığı karbonat,
2 damla zeytinyağı

Bu malzemeler bir kap içerisinde karıştırılır. Daha sonra diş fırçası bu diş beyazlatıcı kür içine batırılıp dişler fırçalanır. Böylece sigara gibi sebepler yüzünden sararan dişlerin beyazlaması sağlanır.

Beyazlatıcı bantlar ve solüsyonlar
Beyazlatıcı bantlar ve dişlere sürülen solüsyonlarla da dişleri beyazlatmak mümkündür. Ayrıca diş fırçaları ve diş macunları dişlerinizdeki lekeleri temizleyerek onları doğal beyazlığına kavuşturur.

Beyazlatıcı diş macunları

Beyazlatıcı diş macunları, dişlerdeki lekeleri çıkarmak üzere hafif aşındırıcı bir madde içerirler. Bazı diş macunları ise daha fazla leke çıkaran parlatıcı maddelere sahiptir. Beyazlatıcı bir diş macunu kullanmadan önce, ürünün size uygun olup olmadığı konusunda diş hekiminize danışın.

Sensodyne Beyazlatıcı Diş Macunu
Sensodyne Beyazlatıcı, diş hassasiyetini giderir. Diş çürümelerini önler. Dişlerinizi, diş minesine zarar vermeden hassas bir şekilde beyazlatır.

Signal White Now Diş Macunu Anında Beyazlık
Signal Beyaz Beyazlatıcı sistem şimdi günlük kullanım için uygun bir florürlü diş macunu ile tam koruma sağlar. Ağzınızda yoğun bir ferahlık ve tazelik hissi bırakıyor.

Colgate Gelişmiş Beyazlık Diş Macunu
Doğal beyazlık kazandırır, yeni leke oluşumunu önlemeye yardımcı olur.

Plus White Ekstra Beyazlatıcı Diş Macunu

Plus White çift etkili leke çıkarıcı diş macunu; kahve, çay, tütün ve şarap ile diğer gıda ve yüzey lekelerini çıkartmak için sıradan diş macunlarından çok daha farklıdır. Dişleriniz daha beyaz ve daha parlak görünecektir. Plus White diş macunu aynı zamanda tartar plaklarını sökmeye yardımcı olur ve tartarı kontrol altına alır. Her fırçaladığınızda ağzınızda uzun süreli bir nane ferahlığı bırakır ve florid; dişlerinizi çürüklere karşı korumaya yardımcı olur.




Öpüldünüzzzz 

13 yorum:

pinkpowder dedi ki...

ipana proexperti çok ama çok severek kullanıyorum bir aydır.
aynı macunun proexpert fırçası da var her türlü probleme iyi geldiği mükemmel beyazlık ve parlaklık veriyo

gunde dedi ki...

tam da bu konuyu düşünüyodum bu aralar.tevafuk oldu:)
diş macun markalaryla ilgili yazanlar senn yorumun mu?

April dedi ki...

Ben diş beyazlatma tedavisi görmek istiyorum, bu konuda bir öneriniz var mıdır ?

Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

pinkpowder; tavsiyene uyucam tatlım hatta yarın alıcam:)

günde; hayır canım araştırarak bulup yayınladım..

april; fiyatları 500-1500 arasında değişiyor diye biliyorum.. seansların süresi dişinize göre değişiyor. ama çoğunlukla sadece 4 ton açabiliyorlarmış banada hekimim söylemişti.. belli bir fark olup olmaması senin diş minenin cinsine göreymiş..
birde evde kullandığın aletler var mor ışıklı ama bu konuda hiçbirfikrim yok..

zeshuregi dedi ki...

Thanks for the supurb post..really nice & useful...hmmmm

hande ne yapıyor? dedi ki...

merhabalar Cansucuk:) Ben de 20 lik dişlerinden çok çekenlerdenim:) 2 adet nurtopu gibi var bende de :D cerrahi müdahele ile biri alındı yaklaşık 1.5 saatte:D diğeri hala bende:)
Dişlerimi
"bleaching" denen bir uygulama ile beyazlattırdım ben.
Biraz pahalı oluyor ama sonuca inanamazsın:) Çok güzel:)
Düşünenler için fikir olsun diye yazayım dedim:)öptümmm

Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

khadijia; thank youu:)

hande; çok teşekkürler.. fiyatınıda yazın isterseniz okuyanlar için fikir olsun aşağı yukarı..

Filmci ve Bişeyci dedi ki...

cansucum 20lik dişlerin için hangi doktora gittin? su sıralar kuzenim için ii bir dişçi arıyoruzda :o

Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

Özel vatan hastanesi cene ort. diş hekimi canım ama adını unuttum.. kıvırcık saçlı çok tatlı bi bayandı..
istersen kartını bulurum evde biyerdedir.. mail atman yeterli

Filmci ve Bişeyci dedi ki...

Cnscum cok tşk ederim, şimdilik gerek kalmadı...

Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

rica ederim canım geçmiş olsun şimdiden..

Adını Sen Koy dedi ki...

bende 20liklerimin hepsini çektirdim. başta hiç bşi hissetmiyorsun sonradan geliyor ağrı :( şişmemesi için doktor bi poşet buz koyup havluyla sarmamı ara ara yanağıma koymamı söylemişti. bi daha çekilecekse belki bir faydası olur :)

Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

ben bida çektirmem ama çektireceklere yardımcı olur bu bilgiler. çok teşekkürler:)

 
©desing by Cansu ASLAN