20 Kasım 2010 Cumartesi

Panço montumun kalıbı;

Bayram kombinimde panço montumun kalıbını istek üzerine detaylı anlatıyorum..

eveeet başlıyoruuuzzz! :)

• Öncelikle kırmızı yazıyla yazdığım ana kalıbı kumaş üzerinde oluşturalım..

- En: kollarınızın neresine gelmesini istiyorsanız o uzunlukta yapabilirsiniz (Tavsiye; Çok uzun tutmayın.. max dirsek hizzasının 3-4cm aşağısı olsun)
-Boy; Ben göbek hizzalarımda bitirmiştim.. isteğe göre kalçaya kadar indirebilirsiniz boyunu..

• Ölçülerinizi aldıysanız şimdi kumaşı o ölçülere göre keselim..

- dikiş payı bırakmayı unutmayın yanlarından..


• Şimdi elimizde 'kat yeri' olan dikdörtgen bir kumaş var.. Kat yerinden pembeyle gösterdiğim gibi YAKA kısmını tam dikdörtgenin orta yerinden kesip çıkartıyoruz..

-Bu bölgeye yaka yapacağız..

• Şimdi tam yakanın orta yerinden SADECE ÜSTTE KALAN KUMAŞI aşağı kadar kesiyoruz.. (bu önümüze gelicek kısım oluyor)
-Bu bölgeye ilik ve düğme açacağız..

Yaka için istediğiniz kalıbı kullanabilirsiniz.. Ben Dümdüz 2 tane parça kesip ortasına tela koyup yaka kısmına oturtmuştum..
-Parçaların uzunluğu için yaka oyuğuna bağlı ölçü aldığınızda +5cm fazla kesebilirsiniz..
Eni içinse 20cm yeterli..

-Kalıpsız olmaz diyenler için taslak bir yaka oluşturdum resimde.. Ama ben öyle yapmamıştım bilginize..


  • Şimdi en son olarak bütün kenarlara temiz dikiş atıyoruz ve kumaşın atmasını önlüyoruz
  • ( tavsiyem 2 kere kıvırıp dikmeniz.. ilk katı düz.. 2. katı çapraz dikişle dikerseniz esnetik olarak güzel duruyor. hemde baya sağlam oluyor)


Umarım yardımcı olabilmişimdir..
Herhangi bir soru için mail atabilirsiniz..
mymakeupstory@gmail.com



Öpüldünüzzzz 

3 yorum:

hayat güzel dedi ki...

çok güzel anlatmışsın canım, kırmadığın için teşekkür ederim:)

Miyuki dedi ki...

Annem çok iyi bu işler de bir de bana dikse :(

Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

hayat güzel; rica ederim canım..

miyuki; siz deneyin? nasılsa kaybedicek bişe olmaz.. olursa giyerseniz olmazsada en azından içinizde kalmamış olur:)

 
©desing by Cansu ASLAN