11 Aralık 2010 Cumartesi

Dikiş dersleri; İnce kumaşlarda temiz dikiş nasıl yapılır?

Makineye kıvırma ayağını takalım..
(Resimden ayağı görebilirsiniz..)
Bir yandan dikerken biryandanda hafifçe kumaşı kıvıralım ve ilerletelim..
Bukadar basiiitt!:)

önceki yazımda bahsettiğim bluzumun kumaşı çok inceydi ne zigzag nede başkası tutmaz diye İLK defa kıvırma ayağıyla diktim..
Yani Sandığınız gibi her dikişi bende bilmiyorum.. :))
 deneyerek kendimi geliştiriyorum..
Her kumaşta yapamazsınız sanırım bunun için kumaşın normalden ince olması gerekli..
Böylelikle sizlere anlatmak için yepisyeni bir bluzum olduuu:)
Ütüsünü iyi yapmadım çünkü doooğru makineye gidecek! kumaş temizdi fakat kalıp çıkartırken yerde çalıştım ee malum üstüme giyeceği için temizlik şart!
Annemde uzaklarda şimdi 1 saat makineyi çözmeye çalışcam:)

Kaç derecede yıkanır ki bu kumaş bilen varmı?


Öpüldünüzzzz 

11 yorum:

edugumoglu dedi ki...

bence makinede yıkamak yerine elde yıka ılık suya biraz elde yıkama deterjanı atarak bi 10 dk beklet birazda yumuşatıcıda bekley durula ve as en pratik çözüm ben makineye atmaya kıyamadığım giysilerimi (ki bunlar kendi diktiklerim olur genelde) buyöntemle eldeyıkıyorum :)

Birileri anlatsın ( Nergiz ) dedi ki...

Makina ayakları gerçekten çok işe yarıyor en çok sevdiğim ise fermuar ayağı :) Elbiseyi bencede elde yıkamak en iyisi sanırım.

Işıl Kandilci dedi ki...

Tatlım kıvırma ayağının bu şekilde kullanıldığını bilmiyordum.böyle kullanıldığından eminmisin?

Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

edugumoglu ; hımm tamamdır:)

Birileri anlatsın ( Nergiz ); gizli olanından dikmek için inanılmaz kolay:)

Işıl Kandilci ; evettt eminim adı üstünde 'kıvırma' böyle bi yandan kıvırıp bir yandan dikiyoruuuzzz:)

suhuba dedi ki...

Şeker selam,
Bende merak edip duruyordum bu ayağı. Gördüğüm iyi oldu. Her kumaşta kullanılmıyor mu hakkaten bak şimdi :)

Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

canım poplini yada kotonu kıvırmak zor olur onun yerine ütüyle yedirip 2 kat kıvırıp düz dikiş daha mantıklı.. ama becerebilirsen tabiki yaparsın:) yeterki isteğin olsun.. baktın olmadı hoop sökersin düz dikersin:)

CeReN dedi ki...

bende bu makine ayaklarını çok seviyorum, vidalı fermuar ayağı ve opti gizli fermuar ayağı favorim :))
ama kıvırma ayağını hiç kullanmadım, ufak bir video ekleyebilir misin müsait olduğında??

suhuba dedi ki...

Sağol canım deneyeceğim

eLvAn HoBi dedi ki...

selamlar
yanlış görmediysem kumaşın düz tarafını koyup alta kıvırmışsın.
ama kıvırma ayağına kumaşı tersinden koymalısın. tersten hafif kıvırıp tırnak ütüsü yapıp ayağın kıvrık ucuna yerleştirirsen kumaş kendi kendine dönüp dikilecektir.
burada bucanni anlatmıştı istersen bakabilirsin.
kolay gelsin.sevgiler
http://bucanni.blogspot.com/2010/08/canm-dikis-dikmek-istedi.html

Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

CeReN ; eklemeye çalışırım tabikide..

suhuba;rica ederiiimmm:)

eLvAn HoBi; evet öyle yaptım çok teşekkür ederim bakıyorum..

pinar erdinc dedi ki...

bende de kıvırma yağı var ama bir türlü beceremiyorum mutlaka dikerken kaçıyor

 
©desing by Cansu ASLAN