23.01.2011

{Moda Tarihi;}1960'lı yıllar..

 1960'lı yıllar..
Benim belkide moda konusunda tarzımı en çok yansıtan kıyafetleri içeren bir dönemdi..

2011 yılında 60'lı yılların etkisini gerek vitrinlerde gerekse podyumlarda görmeye başladık.
 "Bugün moda olan bir giysi, 10 yıl sonra itici, 30 yıl sonra ilginç, 50 yıl sonra ise müthiş kabul edilecektir. " demiş Lavier.. Çok haklıymış..
1990'larda büyüme döneminde, 60'lı yıllar için çoğumuz bakıp gülerken şimdi yavaş yavaş dolaplarımızda anneanne-babannelerimizin bizlere bıraktığı sandıklarından kıyafet ve aksesuarlarla dolaplarımızı şenlendirir olduk.. 
Bizim 60'lar modasını sevmemizi sağlayan kuşkusuz o dönemde Amerika başkanı J.F. Kennedy'nin eşi olmuştur..
Her zaman şık ve modayı takip eden biri olarak anılan Jackie Kennedy elit ve şıklığıyla Beyaz Saraydan tüm dünyaya 'Modanın sadece zenginlere değil her yaşa ve her seviyeye hitap etmesi gerektiğini' hissettirmiştir.

O dönemlerde çiçek ve geometrik desenler, Büyük kalın bileklikler, üstüste geçirilmiş kolyeler, Jean pantolonlar..

Ama bence en güzeli Belden ince ve kalçaya doğru bollaşan kabarık elbiseler..
Tabi sadece elbiseler değil..
60'lı yıllar çok önemli ve büyük değişimi hayatımıza sokmuştur.
Mary Quant Buckingham sarayına ödül almaya gittiğinde mini etek giymiş ve mini etek ilk kez tüm dünyanın önüne sunulmuştur. 60’lı yılların en köklü değişimi olan mini etek böylece 1960 yıllarında hayatımıza girmiştir..


60'lı yıllar moda akımına, hem uzun hem mini eteklerle devam edilirken moda tasarımcıları 'yırtmaç' kavramını keşfetmişlerdir ve artık kadınsı özellik olan derin yırtmaçlar 60'lı yıllarda ön plana çıkmıştır..

Savaş zamanlarına denk gelmesi nedeniyle 'salaşlık' gençler arasında yaygınlaşınca bayanlar arasında kadınsılıktan çok rahatlık ön plana koyulmaya başlanmıştır..
Böylece gömlekler bayanlar için vazgeçilmez olmuştur..



Şimdilerde 'Öyle bir geçer zaman ki'  dizisinde Caroline'in giyim tarzı ve makyajı o döneme ait bir çok ipucu vermekte..
Tane tane kirpikler..
Geometrik desenler..


1960'lı yıllar benim gibi kıyafet tasarlayıp dikenler açısından dönüm noktası olarak ifade edilir.

Sizlere bu döneme ait bilgi vermeye çalıştım.
umarım okurken benim araştırıp bulduklarım kadar sizlerde zevk alırsınız..


** 2 ay içerisinde sizlere çok güzel sürprizim olacak tam olmadan bahsetmek istemiyorum ama çok çok güzel olacağına inanıyorum. Gerçekleşmesi için bol şans dileyin bana olur mu?:)

Öpüldünüzzzz 

6 yorum:

Bambi ♫ dedi ki...

Çok hoş ellerine sağlık :D

Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

sağol tatlım..

#longing# dedi ki...

güzel bir post olmuş :) bu arada süprizi merak ettim 2 ay nasıl gecer bilinmez =)

SvGLove dedi ki...

Önce bol şans!
Sonra bu bilgiler için çok teşekkürler canım;)Caroline'i sevmesek de o yıllardan giyinmeyi seviyoruz;)

Mell'in Çöplüğü dedi ki...

en sevdiğim dönemdir benim içinde ve inan ben de okurken çok zevk aldım emeğine sağlık..:)

Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

#longing#; geçicek inşallaaah hemenceciikkk:)

sevgi; sağol tatlımm rica ederim sevdim ben bu araştırma işini:)

Mell'in çöplüğü; benimde. helede klasik giyim tarzı:) çok teşekkür ediyorum..

 
©desing by Cansu ASLAN