23.02.2011

Adım adım balon etek yapımı;


Bu yazı bugün akşama kadar devam edecek ve adım adım sizlere balon etek yapım aşamalarını anlatacaktır.
Herkesin anlayacağı gibi anlatmaya çalışıyorum ama anlamadığınız yerlerde sorabilirsiniz.
Öncelikle malzemeler;
  • Hafif Esnek Kumaş; 36 beden için;
 en: 130cm  Boy: kemer hariç 45cm 
**En ölçüsünü popo-kalça ölçünüzün (popo çıkıntınızın en fazla olduğu yerden) 30-40cm fazlası yapabilirsiniz..
Boy; isteğiniz boyun 5cm fazlasından kesin.
-Fermuarsız dikeceğimiz için kumaşın esnek olması ve kalçalarınızdan rahat geçmesi gerekli..
Bu nedenle normalde 89-90cm olan ölçümü 130 cm olarak ayarladım.. 
Hem daha kabarık duracak hemde rahat giyilecek..
Siz çok kabarık olmasını istemiyorsanız +20cm tutabilirsiniz..
Bol olur diye korkmayın! çünkü kemer kısmı eteğe yerleştirilirken eteğin üst kısmı büzülecek ve belinize tam oturacak.

  • ASTAR (kumaşla; En aynı.. Boy 5cm kısa..)
  • LASTİK  (tamamen gerildiğinde kumaş boyuyla eşit olmalı)
  • KEMER için kumaş;
İster aynı kumaşta ister farklı bir kumaştan kullanabilirsiniz.. Mutlaka esnek kumaş olmalı ve bel (göbek deliği hizzası) ölçünüzün 10cm fazlası olmalıdır. benim belim; 65cm ben 75 kesicem..
Boyu: 30cm

"""kemer kısmı için 10 cm çok fazla büyük gelir diye endişelenmeyin.. kemerinizi eteğinizin üzerine katlayacağınız için bol olmuyor.""" bakınız bu şekilde:
 Kemer ölçüleri fermuarsız dikim içindir ve dikiş payları içindedir. Eğer fermuar kullanmayı düşünüyorsanız; Tam bel ölçünüze dikiş payı vererek kesmelisiniz..
 

Başlıyoruz!

{Devamı için lütfen burdan yazının içine girelim..}



1. ÖN yüz Etek ucu kısmına lastik makinede bir yandan dikerken bir yandan lastiği gererek dikilir..


    2.  lastik dikme işlemi bittiğinde sonuç böyle olmalı..
    İsterseniz 2. sıra tekrar üzerinden dikerek sağlamlaştırabilirsiniz..

    3.   Fotoğraftaki gibi boşluk bırakmadan tam lastiğin bitiş hizzasından astarı dikiyoruz..
    Ben aynı kumaştan astar döneceğim..
    hem kumaşın hem astarın ön yüzü biz dikerken içte olmalı.. bunu ayarlayarak astarı yerleştirip lastiğin altından dikmeye başlayalım..

    **Ben size daha rahat anlatmak için yan dikişlerini daha sonra kapatacağım ama siz lastik dikiminden sonra asıl kumaşın ve astarın yan dikişlerini ayrı ayrı dikip sonra fotoda anlattığımı yapabilirsiniz..

    4. Fotodaki aşamaları izleyelim; (büyütmek için resme tık)


    5.  üst taraf hem astarın hem kumaşın üzerine konur ve lastik gerilerek makineye çekilir.
    İster astar tarafından isterseniz üst kumaş tarafından dikebilirsiniz.
    (alttaki fotoda astar kısmı görülüyor..)

    Ben lastiği, Eteğimin ÖN YÜZÜnde görülecek şekilde diktim.. (Aşağıdaki resim)
    Üzerine kemer dikileceği için lastiğin hangi tarafta görüldüğününü bi önemi yok..
    Etek Böyle oldu;

     Buda mankenin üzerindeki görünümü;


    Sırada kemer kaldı..
    Onuda bu gece bitirmeye çalışıcağım..


    Öpüldünüzzzz 

    5 yorum:

    Siyah Süt dedi ki...

    süper eline sağlık dikiş konusunda başarılı olman çok güzel sevgiler :)

    bu arada herkesi bloğuma beklerim

    http://sutlugofret.blogspot.com/

    Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

    çok teşekkür ederim..

    want more fashion dedi ki...

    yaaa süper bende meslek ögreniyorum almanya da yasiyorum.. kalip cikarmayi falan ögrencem insallah ondan sora da ver elini moda akademisi =)
    senin blogun bu konu da süper..
    elbiseler dikisler..
    tam bana göre =)

    Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

    sağol tatlım

    İLKNUR YAĞMUR dedi ki...

    Merhaba, meger ben balon eteği yanlış dikmişim, çok teşekkürler alatım için. bloğunuzu takibe aldım, bana da beklerim. :9 http://hobylst.blogspot.com.tr/

     
    ©desing by Cansu ASLAN