20 Şubat 2011 Pazar

Köpeklerde aşı programı,

İlk adını ZAC olarak koyduğumuz ama daha sonra ARES olarak ismini değiştirdiğimiz ailemizin en minik üyesi 6 haftalık oldu bugün.
Cinsi; ingiliz setter. Erkek. 9 ocak doğumlu..
Size pek burda yansıtmasamda ben veteriner hekim öğrencisiyim.
Bu nedenle hayvanlara bakışım herzaman çok farklıdır.
Sevmek oynamaktan çok sağlığıyla ilgili düşünürüm ilk önce. aşıları-yeme içmesi- ateşi- ağrı problemleri ve ırka ait bazı hastalık etkenleri beni için bambaşka bi öneme sahiptir.
Yediği mamadan uyuduğu peluşa kadar ilgiliyim.
Çişini daha anlayamasamda dışkısını yapmadan önce havlayarak bize haber veriyor. Havalar düzeldiğinde dışarıdaki klubesine geçtiğinde eğitimine daha çok önem vericez şimdilik alışmaya çalışıyoruz birbirimize.

Evde köpek besleyenler için yardımcı bir yazı hazırlamak istedim. Böylelikle daha bilinçli ve hakim olabilirsiniz konulara.
Bir yavru anneden en erken 6 haftalıkken ayrılmalıdır. Anne sütü almadan ayrılması çok çok yanlıştır.
Biz anne sütünü bıraktıktan 2 gün sonra aldık..
köpeği aldığımızda iç-dış parazit aşısı vurulmuştu..
Ares av köpeği olacağı için ben tüm aşılarını yapıcam.  Eğer siz evde besleyecekseniz 'bronchine' aşısına pek ihtiyacınız olmaz.
Bu nedenle ben şöyle bir aşı programı izleyeceğim;
  • Karma 1 (6 hafta)
  • Bronchine 1 (10 gün sonra)
  • Karma 2 ( 9. hafta)
  • Bronchine 2 (10 gün sonra)
  • Corona 1 (11-12. hafta)
  • Rabies( kuduz) (10 gün sonra)
  • Corona 2 (kuduzdan 12 gün sonra)
Cuma günü ilk aşısını yaptırdım. (Karma 1 aşısını ben kendim 12TL'ye aldım {Güneş ecza deposu/istanbul))
İlk aşı olduğu için hocalarımdan birinin karnesini doldurması bakımından okula götürdüm. Genel kontrolüde yapılıp karnesi dolduruldu. ve ilk aşımız yapıldı. Yalnız aşıyı alırken Soğuk zincirin bozulmaması gerekli! bu nedenle eğer aşıyı başka yerden alıcaksanız yanınızda buz götürün.
 Bundan sonraki aşılarını ben yapacağım için okulla yada veterinerle aşı konusunda bi bağımız olmayacak.

Eve geldiğimizde mamamızı yiyip güzel bi uyku çektik. Azıcık ateşi çıktı ama genellikle 38.6 civarında sabit kaldı.

Sadece 'tırnak' konusunda biraz kararsız kaldım. Çok uzadı tırnakları sanırım bu hafta okula gidip bununla ilgili bilgi almam lazım. bilmeden yanlış bişey yapmaktan korkuyorum..

Eğer bir sorunuz olursa burdan bana sorabilirsiniz. Elimden geldiğince yanıtlamaya çalışırım.





Öpüldünüzzzz 

5 yorum:

asu dedi ki...

Benim de iki kedim var ve gerçekten veteriner olsaydim keske dedigim anlar oluyor, cok zor bir meslegin var. Şu zamana kadar veteriner hekimlerden şikayetçi olduğum tek nokta hayvan sahiplerinin de birçok şeyi bildiğini sanarak az bilgi vermeleri. Mesela ben kedilerde mama değişimlerinin azar azar yapılması gerektiğini bilmiyordum ve bu yüzden kedim çok uzun bir zamandır ishal. Hayvan sahiplerine, 6 yaşında çocuğa anlatır gibi anlatmalı hekimler. Minik dostlarımızı seviyoruz ve iyi bakmak istiyoruz. Meslek hayatında başarılar diliyorum.

Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

bazen en kolay seyleri söylemeyi unutuoruz.. Ama evet tùm yemler azar azar koyularak dgstirilmeli. Hem ishal hem gaz yaparak hayvanin genel durumunu bozariz aksi oldugunda.
Sorularniz oldugunda mail atarsaniz yardimci olabilirim.. Cok tesekkùr ederim

rococo dedi ki...

çoook tatlı bir köpek en az oğlum kadar :)

hediye kampanyan devam ediyomu hala verdinmi cnm?
yeni haberim oldu da kaçırdım mı acaba :D

pembe fiyonk dedi ki...

bölümün harika canım,areside yerim yerim :D
aslında arada bizi böyle bilginlendirecek genel fikirler verebilir misin :)

Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

rococo; öyle mii? allah bağışlasın. Hala devam ediyor katılabilirsiniz. 1 marta çekiliş yapıcam.

pembe fiyonk ; çook şirin dimiiii?:)
tabikide veririm.

 
©desing by Cansu ASLAN