21.07.2011

İnternetten dikiş kalıpları indirmek ve düzenlemek

Çoğu bulamadığım modelin kalıbını kendim çıkarsamda bazen benimde beceremediğim internetten yardım aldığım kalıplar oluyor..
Özellikle burda dergileri için 'şeker cafe' çok çok süper bir site..
Kalıpların açıklamaları rusça olsada az çok model nasıl dikileceğini belli ediyor zaten.
Bugün sizlere A4'lere print aldığınız kalıpları nasıl birleştireceğiz onu anlatacağım..
Benim yazıcım siyah beyaz olduğu için sizlere o şekilde anlatacağım.. 
Sizler mutlaka renkli yazıcılardan print ettirin kalıpları..

Öncelikle ilk adım; Malzemeler :  
  • Selo bant
  • Makas 
  • Kalıplar (sayfa numaralarını kaybetmeyin.)
*** Bu aşamadayken tüm kalıpların fazlalık kısımlarını kesiyoruz.. (yani beyaz kısımları kesip atalım)

İkinci adım; 
Fazlalıkları atılmış kalıplarınızı sayfa numaralarına göre sıralayın..
1-2-3-4-5-6 (ilk sıra)
7-8-9-10-11-12(orta sıra)
13-14-15-16-17-18(alt sıra)

** Benim (Yatay x dikey) 3x6 şeklinde oldu.. Kalıplarınızın çeşidine göre bu sayılar değişebilir..
 Devam edip tüm sayfaları birbirlerine yapıştıralım..



Veee kalıbınız bitii. Sağlam olması için selo bantla iyici birbirlerine yapıştırın.. katlayıp açarken kopmalar olabiliyor.. Denendi yaşandı :)


Dediğim gibi benim yazıcım siyah beyaz olduğu için sadece size göstermek için hazırlanmış bir derleme bu..
Gerçi ben bu şekilde bide ceket dikmiştim ama zor oldu siz denemeyin derim:)

Öpüldünüzzzz 

9 yorum:

...ebru... dedi ki...

canım ne kadar sevndim anlatamam bende nasıl yapıcam diye kara kara düşünüyordum :))

...ebru... dedi ki...

canım bi de nasıl indirdiğini anlatsan olur mu:))

Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

canım linki eklemeyi unutmuşum.. şeker cafe'den indiriyorsun beğendiğin sayıyı.. o zaten pc'ne kalıplar şeklinde bir dosyayla kaydoluyor..
beğendiğin modelin resimlerden paftasına bakıyorsun "örneğin mod:110, A pafta, 36beden mavi çizgi şeklinde" diyorsa A klasörünü print edip bu şekilde yapıştırıyorsun yan yana sonrada mavi çizgiyi takip edip mulaja aktarıyosuun:)

seda dedi ki...

ablamm yaa bir sürü çizgii varr neresini kesicezz o beyaz yerler kesilecekse neden heryerinde çizgiler var?? benim gibi dikişten anlamayan bir insanı aydınlatır mısın?:))

tuem dedi ki...

offf onlar ne öyle sanki dünyadaki tüm şehirlerin yolları gibi çok karmaşık çokk bu yüzden sen kes biç dik ben beğeneyim :)

Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

seda; kalıp bilgisi olmayana anlatabileceğimi sanmıyorum:( sen bence bi dergi al oku öğren canım..

tuem; hehe:) aslında çok eğlenceli:)

Webcapkini dedi ki...

Bu post sanki bana özel hazırlanmış uzun zamandır burda dergilerinin eski sayılarını kitapçılardan koleksiyoncu gibi topluyordum hala bir sürü eksik sayım vardı seker cafe sayesinde arşivimi neredeyse tamamladım sizede çok teşekkür ederim bir dikiş delisi için hazırlanabilecek en yararlı post

Bu arada kalıpları indirirken dikkat ettim patronesin modelleri burda modellerinden çok daha başarılı ve moda trendlerine uygun

Paylaşım için tekrar teşekkürler cansu (cansuydu yanılmıyorsam yanılıyorsam özür dilerim)

iyi çalışmakar
www.webcapkini.com

Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

Webcapkini ; yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.. çok teşekkür ederim iyi günler

Baalköpüqü dedi ki...

Canım çok sağol çok yardımcı oldun valla :))

 
©desing by Cansu ASLAN