18.08.2011

Adım Adım Kabarık mini etek dikimi;

Herkese Günaydııııın;
Dün Facebooktan duyurduğum editöryalimle sizlerleyiim.
Bugün birlikte kabarık mini etek yapıcaz.

İlk defa başlayanlar için basitçe anlatıcam anlamadığınız yerleri yorumda sorabilirsiniz.
Kumaşınızın biraz dik duran kumaş olması gerekli tek katla bukadar kabarık durması için..
Ben 36 bedenim ve bu ölçüleri kullandım. Siz kendi bedeninize göre ayarlamalar yapabilirsiniz. 
Beli lastikli olacağı için siz karar verin nekadar bol istediğinize..
Başlıyoruuuz!
2 adet 97x55cm'lik kumaşı keselim..
(Ben kumaşı ikiye katlayarak bu ölçülerde kestim. yani toplamda 194x55cm'lik 1 kumaşım oldu.)
Size kalmış.. 
Kumaşınız bolsa bence 2 parçayla uğraşmayın derim:)



1-2-3) Kumaşınızın üst tarafını içinden lastik geçecek şekilde bırakıp dikin..

4) Kumaşınızın alt (yani 'etek ucu' kısmını) 2 kere katlayarak dikiyoruz. Böylelikle daha temiz gözüküyor.
5-6) Artık kumaşın 2 yanını (gösterdiğim yeri) yanlardan birleştiriyoruz.
Dikişlerinizin aynı hizzaya gelmesine özen gösterin..

** yanlardan dikerken eteğinizin üst(kemer) kısmında lastik geçirebileceğiniz kadar boşluk bırakın.
ben kalemle size boşluğu göstermek istedim yukarıda.
Lastik geçirdikten sonra bu boşluğu dikeceğiz.


7) Bıraktığımız boşluktan lastiği geçirelim. Ben çengelli iğneye takıp geçiriyorum çok kolay oluyor.

8-9) Diğer taraftan lastiği çıkardıktan sonra makinede önce lastiği sonra boşluğu dikelim

veeeeee işte eteğiniz hazıııııııırr!! :)

Buraya kadar anlayamayanınız varsa bu linke tıklayıp çizimime bakabilirler. orda kısaca anlattım.



Ben daha önceden dikmiş olduğum kemerle kombinledim.
Sizler ister lastikli isterseniz renkli kemerlerle kullanabilirsiniz.



Amaaan ben dikmekle uğraşamam almak istiyorum diyorsanız burdan satın alabilirsiniz. :)



Öpüldünüzzzz 

14 yorum:

♥ Heels Are My Drugs ♥ dedi ki...

canımm bu postu sabırsızlıkla bekliyordum dün facebook'ta gördüğümden beri! :) ellerine ve emeğine sağlık tatlım çok ama çok faydalı oldu gerçekten ;) ben de 36 beden olduğum için işimi çok kolaylaştırdınn :)

muckkk!

www.heelsaremydrugs.blogspot.com

xcelis dedi ki...

uf uf uf ne kadar güzel olmuş yaaa herkes bşi dikiyo bende yapmak istiyorummmm =) çok güzel anlatmışın ya ben bile yaparım heralde =)

Moda(e)rator~ Moda olan Herşey Kontrol Altında dedi ki...

çok tatlı görünüyor!

aysun dedi ki...

Gerçekten çok açıklayıcı olmuş ve sonuç mükemmel :)
Ama ben en çok kemere bayıldım.

seda dedi ki...

bi makine alsam bir sürü şey dikcem de bizimkiler küçüksün daha heves yapıyorsun dikemezsin diyorlar.. :( ellerine sağlık çok beğendim yineee. .:)

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

harıkaaaaa olmus emeğinize sağlıkkkkkkkk...dikişe baslarken tavsıyelerınıze ıhtıyacım olacak sanırım :))

NaszL :) dedi ki...

Ahh keşke benmde makinem olaydı :)
www.nzlsyn.blogspot.com

Evy dedi ki...

kiskandim ya citti citti, keske bende yapabilsem :(
http://maffionista.blogspot.com/

want more fashion dedi ki...

tasarimlarin yine her zamanki gibi harikaaaa !

İzmir İstanbul Arası dedi ki...

bunu anlatman süper olmuş. denemeyi çok isterim.

http://www.izmiristanbularasi.com

merve dedi ki...

eline sağlık:)
ben hiç anlamam bu işlerden ama arada denerim bir şeyler ve bunu da deneyeceğim... lakiiiiin sorularım var:)
soru 1: ben bu tür kumaşı ne diyerek alacağım kumaşçıdan yani türü ne bu kabarık duran kumaşın?
soru 2: bu tarifle aynı şekilde maxi etek de olur mu sence?
veeeeeeee son olarak kolay gelsin:)

hera dedi ki...

Son yazıma bakarsan sevinirim :)

http://www.citysmylife.com/2011/08/blogger-nlerini-seciyor.html

Fashion design by CnS {Cns'design} dedi ki...

♥ Heels Are My Drugs ♥ ; öylemiii işe yaradığına çok sevindim canım kolay gelsn şimdiden:)

xcelis ; :)) çok teşekkürler

Moda(e)rator~ Moda olan Herşey Kontrol Altında; sağol tatlımm

aysun; çok teşekkkür ederim çok basit bir kalıbı var kemerin isterseniz mail atın yolliim?

seda ; harçlıklarını biriktir kendine al minik scarlett yada artes'lerden canım ben küçükken ilk telefonumu öyle almıştım :)

Kokosss ;))) kelebek; teşekkür ederim tabikiii yardımcı olurum:)

NaszL; :((

Evy ; azcık sabır azcık istekle yapabilirsiniz bencee:)


want more fashion; sağol tatlımm

İzmir İstanbul Arası ; teşekkür ederiiiiiiimm :)

merve ; teşekkür ederim:)
cevap 1; dik duran bi kumaş seçin. bu kumaşa göre değişir. keten yaz için güzel olur. poplin de tercih edebilirsiniz ince uçuş uçuş olur..
cevap2; evet maxi etekte olur ama maxi için sert kumaş tavsiye etmem daha çok dökülen kumaş gerekli. yada maxide de poplini kullanabilirsiniz..

hera ; baktııım çok teşekkür ederiiiiiimmmm :)

seda dedi ki...

ihihi:) bende öyle yapmıştım telefon işini de.. buralarda bulamıyorum pek aslında.. pasaja falan gitmem gerekicek.. peki senin diktiklerinden dikebilir miyin o model ve marka makinelerle?? ve de obi kemer yapılır mı suni deriden?

 
©desing by Cansu ASLAN