19.02.2012

Fermuarlı-Astarlı Yelek yapımı {anlatımlı}



Malzemeler: 
  1. Ben yün kumaş kullandım ama siz esnemeyen istediğiniz kumaşı kullanabilirsiniz.
  2. Kalıp için kullanacağımız esnemeyen bir yelek yada bluz.
  3. Fermuar{Fotoğraftaki fermuar sizi aldatmasın elimde sadece o vardı yenisini alana kadar onu koymak zorunda kaldım:) Asıl kullanacağımız fermuarı fotoğraflarda göreceksiniz}
  4. Makas


Kalıp olarak kullandığım yeleğimi, 2'ye katladığım kumaş üzerine koydum ve dikiş payı vererek kestim.

 Daha sonra (önüne fermuar ekleyeceğimiz için) üstteki parçayı ortadan ikiye kestim.
Sonuç olarak elimde 3 parçam oldu..

Astarıda aynı ölçüyle kestim.Astar için de elimde 3 parçam oldu.
Burdan sonrası biraz zor ve beceri isteyen bir iş ama kolay yoldan anlatacağım.
Hem kumaşın hemde astarın ayrı ayrı omuz dikişlerini kapattım.
Aynen yukarıda en son fotoğrafta ki hale geldiler.
Kumaşın tersinden astarı iğneleyip, önce arka yaka kısmını diktim ve kollara geçtim. bitince astarı ters çevirdim.
Sonra sırasıyla Pembe kumaşın yan dikişleri-astarın yan dikişlerini kapatarak astarlama işlemini bitirdim.
Ben bu şekilde astarlamayı ilk defa denedim.
Şuana kadar astarda hep kumaşın tersinden yaka dikişlerini kapatıp astarı çevirirdim ve kolu astarla kumaşın arasına kıvırarak yapardım. isterseniz siz böylede yapabilirsiniz daha kolay olur..

Önde fermuar bölgesini açık bıraktıktan sonra {Buradan sonrası benim keyfime ait:)}
Kolları iğneledim ve dıştan tekrar bir dikiş çekmek için hazırladım. Fermuarı taktıktan sonra kollar dışında yakaya da tekrar dışarıdan dikiş çekeceğim..


 Fermuarı diktim. Astarı fermuara iğneleyip tekrar dışarıdan diktim.
En son etek uçlarını diktim ve bitti.



Birkaç ufak el dikişi kaldı ama çok hastayım oyüzden uğraşamadım. :(

Bi hatam olduysa yorumlarda belirtirseniz düzeltirim.
Umarım güzel anlatabilmişimdir.
İster kemerli ister sade kullanabilirsiniz.
Skinny: burda daha detaylı görebilirsiniz.

Öpüldünüzzzz 

7 yorum:

SED dedi ki...

çok güzel anlatmışsın şekerim geçmiş olsun..

darkolivee dedi ki...

eline sağlık cansucum, iyi günlerde giy

MODAVESAİRE dedi ki...

çok güzel olmuş canm. pempenın tonu gayet yerinde, romantik pembe diyorum ben :) geçmiş olsun acil şifalar bi de...

Tuğçe'nin Dünyası dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık :) bu arada çok geçmiş olsun canım

chfashiontrend dedi ki...

ne tatlı bir renk ,ellerine sağlık...sevgiler

Betulove dedi ki...

yelek de anlatım da süper olmuş, ellerine sağlık. Ben de dün bu şekilde kalıp çıkartarak bir bluz diktim. Tabiki astarsız. Şu astar işini bir türlü dış dikiş gibi hatasız yapamıyorum.


betulove.blogspot.com/

 Stil Direktörü  dedi ki...

ya sabır işi olmuş aferim kuzuma

 
©desing by Cansu ASLAN