18.10.2012

Diy; Ayakkabı Boyama ve Zımbalama { Dye and Studded shoes }


Beni dün instagramdan takip edenler bilir ilk defa ayakkabı boyama işlemi gerçekleştirdim:)
Kısaca özetlemek gerekirse inanılmaz keyif aldım çok kolay bişey değil ama zor kesinlikle değil. Sadece biraz dikkat ve zaman gerekiyor.
Kullanmadığınız ayakkabılarınızı bence atmak yerine değerlendirin.. 
Şimdi gelelim nasıl boyadığıma..
Önce gözden çıkardığım ayakkabının üzerinde süs-taş-fiyonk tarzı aksesuarları söktüm. sade bir ayakkabı istemiyorsanız boyadıktan sonra taşlarla siz süsleyebilirsiniz..

Ben boya olarak kullanacağım Kırmızı-Altın-Gümüş ve Mat Siyah sprey boyayı babamın atölyesinden çaldım:)
{Bu ayakkabıda sadece siyah olanını kullandığım için diğerleri başka ayakkabıları süsleyecek}
Koçtaş gibi yapı marketlerinde her renk sprey boyayı rahatlıkla bulabilirsiniz. fiyatı sanırım 6-8TL arasında değişiyor..
 Boya işlemine başlamadan önce mutlaka ayakkabınızın içini peçete/gazeteyle kaplayın ve boya işlemini mutlaka açık havada yapın. 
Kesinlikle eldiven kullanın. 




Sprey boyayı sadece ayakkabının ilk katına sıktım diğer katlarda ayakkabı boyası kullandım..(Hani kutuda satılan yağ kıvamında olanlardan)

Toplam olarak 1 kat siyah mat sprey+2 kat ayakkabı boyasıyla tüm pembe kısımları kapattım.
Her kat boya arasında güneşte 1 saat kurutmayı unutmayın.
Daha sonra fırçayla ayakkabının tüm pütürlü kısımlarını fırçaladım ve en son olarak üzerine parlak vernik sprey sıktım.
 ve ayakkabı boyama işlemim bitti..
Sırada zımbalarla süsleme kısmı var.
yapıştırıcı olarak yine babamdan aldığım süper yapıştırıcı var. Deri ve kumaş yapıştırıcısı diye geçiyor..
 Zımbalarım dikilebilen olsada ben yapıştırmayı tercih ettim.
 Yapıştırılan yani deliksiz zımbalar Ebay'de mevcut bakın burdan bulabilirsiniz.
Ve Zımbalama işlemide bittikten sonra ta taaaam!


Yeni siyah ve zımbalı ayakkabıma merhaba deyin!:) 

Öpüldünüzzzz 

10 yorum:

Melislicious dedi ki...

çok güzel olmuş bayıldım, yeniden yaratmışsınız ayakkabıyı! zımbaları deriye dikmek çok zor en iyisi yapıştırmak oluyo ben de öyle yapıyorum:)))

cemre dedi ki...

ellerine sağlık valla süper olmuş:)

Şepşeker dedi ki...

Çoook güzel olmuş !

Artemisia dedi ki...

şahane olmuş.
ebay'de nakliye ücretsiz diyor ama TR içinde geçerli mi bu sen aldın mı?

butterfly dedi ki...

cansu süper olmuş ayakkabılar valla bayıldım zımbaları ebaydenmi temin ettin?

SÜSLÜ ve PEMBE DÜNYAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık,ama en başta yaratıcılığına bayıldım :)Çok zevklisin ;)İyi günlerde kullan.

zeynep dedi ki...

Süper olmuş ellerinize sağlık bende beyaz spreyle terlik boyamıştım ama maalesef tutmadı oynak yerleri ayakta kırıştıkca attı boya.Gerçi siz verniklemiş üstelik ayakkabı boyası kullanmışsınız zekice:))

Aklımda olsun güzel günlerde keyifle kullanıın..

Necla Şölen dedi ki...

Güzel olmuş, ellerine sağlık...

monika dedi ki...

çok güzel, çok başarılı olmuş!!!

melisa melis dedi ki...

wavvvv detyim senin ayaklarında çok güzel duruyorlarda bende öyle durmaz gören kaçar hehehe

 
©desing by Cansu ASLAN