31 Aralık 2014 Çarşamba

Yılbaşı Pastası{Christmas Cake}


Yılın son sabahından herkese kocaman bir Günaydın!


Bugün sizlere yılbaşı gecesi için eğlenceli bir pasta yaptım onu göstermek istiyorum.
Pinterest ve youtube'da Snowman cake diye geçen kardanadam pastalarıyla ilgili çok fazla görseller mevcut.
Ben biraz basite kaçarak ilk pasta deneyimim olduğu için sade bişeyler yapmaya çalıştım :)
 Aslında "Sanat" kelimesinin hakkını gerçekten veriyor bu meslek. çok zor olmasının yanında sabır da çok önemli.



Malzemeler:
-Şeker Hamuru (istenilen renklerde)
Ben; Beyaz,Pembe,Siyah,Sarı kullandım. 
-2 adet pasta tabanı (4 kat)
-1 paket Çikolata sosu
-1 paket pasta kreması (1 çay bardağı soğuk süt extra ilave edilcek)
-2 bardak süt
-1 kahve fincanı un
-1 kahve fincanı şeker
-2 adet 200ml'lik muzlu süt 
-400 gr fındık
-3 adet muz

 Yapılışı:
Öncelikle krema için süt,un ve şekeri muhallebi kıvamına gelinceye kadar orta ateşte karıştırdım.
Daha sonra 1 paket çikolata tozunu kaynayan muhallebinin içine boşaltıp iyice pürüzsüz hale gelinceye kadar karıştırdım ve kıvamı yoğunlaşınca ocaktan alıp soğumaya bıraktım.
Bu sürede fındıkları fırına koyarak iyice kavurdum ve rondodan geçirdim.
Kavrulmuş fındık herzaman daha lezzetli sonuç verir aklınızda bulunsun.
Hazırlık aşaması tamamsa artık pasta yapımına fotoğraflarla devam edelim


4 katlı pastanın her katını öncelikle muzlu süt ile ıslattım. (her kata yarım paket yeterli) 
Sonra sırasıyla Krema,Muz,Fındık koyarak katları oluşturdum.
4. kattan sonra biraz dinlenmesi için beklerken pastanın üstünü kaplamak için yeni bir krema yaptım


Marketlerde satılan "pasta kreması"nı 1 çay bardağı soğuk süt ile çırptım ve karışımı biten pastamın üzerini sıvamak için kullandım.
İsterseniz siz iç kremasıyla pastanızı kaplayabilirsiniz ama ben dışı biraz daha hafif olsun istedim sonuçta şeker hamuru ağır geleceği için arada yumuşak bir kat olması önemli. 
 

Sonrası tamamen sizin eseriniz.
Ben ilk defa denedim bu yüzden kolay bir model seçtim. Aslında kolay dediğime bakmayın 2 saatimi aldı:)


Pastanızı eğer hediye olarak başka biryere götürücekseniz yolculuğa dayanması açısından kapaklı pasta taşıma kabı kurtarıcınız olur.
  
Umarım beğenirsiniz.

Mutlu Seneler..

Öpüldünüzzzz 

Hiç yorum yok:

 
©desing by Cansu ASLAN