18.08.2015

Sivilce Problemi | EffaclarDuo

Merhaba arkadaşlar.
Son 4 yıldır yanak çukurlarımda gitmek bilmeyen akne problemimi iyileştiren "olmazsa olmazım" bir üründen bahsedeceğim.

La Roche Posay Effaclar Duo

 
 Snapchat'te zaman zaman değişimleri paylaştım hatırlayanınız olur mutlaka.
Yaklaşık 3 aydır her akşam kullanıyorum.
Aslında sabah/akşam tavsiye etseler de ben sabahları (hele ki yaz aylarında) yüzüme pek krem sürme taraftarı değilim ne yazıkki..
Hayatımda ilk defa 1 gece bile aksatmadan sürdüğüm tek krem bu diyebiliriz:) 

 Gelelim makyaj rutinime.. Tabiki onuda değiştirdim.
Her sabah mutlaka fondöten kullanan ben, bu kremle birlikte BB kremlere geçtim.
Fondöteni hayatımdan tamamen çıkardım. Az kapatıcı ve BB krem artık bana fazlasıyla yetiyor. 
Karma cildim olduğu için  T bölgeme ince bir pudrayla geçince parlama olayını da hafif şekilde atlatıyorum.




Tabi en önemlisi Fırça Temizliği.. 
Gönül ister ki 3 günde 1 yapayım fakat üşengeçlikten haftada 1 yıkarsam seviniyorum. :(
Antibakteriyal sıvı sabunla yıkıyorum.. 


Yeme düzeni:
Benim için en kolayı bu sanırım. 
Ne cips ne kola ne de çekirdek.. Hiçbirini sevmem.
Patates kızartması ve Çikolatayı ara ara yerim. Tatlı,pasta,kısır,börek olayı benim yaşam pınarım damarlarımdan cheesecake, trileçe falan akıyor desem yeridir. :) 


Ürün temizliği,Yeme düzeni gibi etkenleri kontrol altına aldıktan sonra Cilt Temizliği;
 Her akşam makyajımı yıkadıktan sonra Bioderma H2O'yu tonik gibi kullandım. Mucize Su dedikleri gerçekten doğru çünkü yüzümü sildikten sonra pamukta makyaj kalıntılarını görebiliyorum.
Ne kadar da temizleme jelleriyle yıkarsanız yıkayın doğru ürün olduğuna emin olamıyorsunuz işte. 

Bioderma'dan sonra cildimi 10 dk dinlendirip daha sonrasında La Roche Posay Effaclar Duo'yu göz çevresi dışında yüzümün her yerine sürdüm.
Yapısı kolay dağılıyor ve kokusu biraz farklı.  
Ürün "Kusursuzlaştırıcı ve gözenek küçültücü" diye geçiyor. Yani cildinizde ki tüm pütürcükleri götürüyor. 
Doğru mu? diye sorarsanız 3. aydır aralıksız kullandığım için belirtiyorum.
kesinlikle DOĞRU!
 Cildiniz inanılmaz pürüzsüz oluyor. 
2 aydır ne akneli bölgelerimde nede başka bölgelerde sivilce çıktığına şahit olmadım.
Yalnız kahverengi lekeleri'de götürdüğü söyleniyor ama bende bu olmadı. Hala duruyorlar.
Şuan 2. tüpü bitirmak üzereyim.


 Kremin etkilerini kısaca anlatayım;
Bundan sonrası görsel içeriyor. Rahatsızlık verebilir. 

Öncelikle kremi ilk sürdüğünüzde cildiniz bariz yanıyor arkadaşlar bunu bilin. Ben hazırlıklı olduğum için pek sorun yapmadım ama her sürdüğünüzde 4-5 dakika boyunca (özellikle yanaklarınız) yanıyor..
15 gün düzenli kullanınca cilt alıştığı için yanma olayı kalmıyor..
Birde ilk 15 gün kremin etkisiyle cilt, altındaki tüm sivilceleri kusuyor. Hatta hayatımda çıkarmadığım kadar sivilceyi 1 hafta içinde çıkardım diyebilirim.
Zaten fotoğraflardan da anlayabilirsiniz :)

  (5.günün akşamında yüzümün hali)

 (10.günün sonunda)

(29- 30.gün)

(60.gün- Neredeyse hiç bir pütürcük kalmadı.)

Cildimde çok soyulma (ilk haftayı saymazsak) olmadı. Hergün bb kremle makyajımı yaptım öyle rahatsızlık verici bir durum yoktu.
Orta seviye bir kapatıcıyla gayet "bişey yokmuş gibi" bir bitiş sağladım diyebilirim. :)
Sadece bigün çok zorlandığımı hatırlıyorum. Kocaman bir sivilceyi elim takılıp patlattım ve o da yaraya dönüştü :( Burnumdan bile büyük hale geldi yemin ederim herkes acıyan gözlerle bakıyodu :(
Allahtan Cuma gününe denk geliyodu da ertesi gün işe gitmeyip 2 günde söndü kayboldu :)

Yani size tavsiyem şudur ki; öyle düğün,nişan,doğum günü, yıldönümü gibi aktiviteleriniz varsa 1 ay öncesinden kullanın. sakın benim gibi 10 gün kala başlamayın.
Sivilcenin maksimum olduğu zamanda tüm fotoğraflarda unutulmayacak bir anı (!) bırakırsınız:)

Ürün fiyatı:
 38-45 TL arasında değişiyor.
Ben online olarak aldım fakat eczanelerde bulabilirsiniz. 

Başka sorularınız olursa yorum bırakın cevaplamaya çalışacağım.


Öpüldünüzzzz 

22.07.2015

Sewing | Bol Paça Pantolon

Yaz ayının ilk havuz sefasını sürmeden önce, O güne yakışır uçuş uçuş bir pantolon diktim:)
Boyunu bilekte tuttum zaten güneş açtığı anda tüm jeanlerimi kesip mini şort yapma gibi bi huyum var.
Sonra tüm kış kredi kartı ekstrelerinde görüp görüp kendime küfürler ettiğim kot pantolon alışverişleri falan derken gene öyle bir duruma gelmiştim kiiii hemen kot pantolonlarımı bırakıp kumaşlara geçtim:)

Neyse lafı çok uzatmadan hemen paylaşıp kaçıyorum.


Belli bir kalıp kullanmadım. 
Geniş şekilde rastgele bir şort kalıbı kesiyor gibi yapıp paça boyunu uzattım. Bel kısmını büzerek bel kemerine oturrtum. Ön kısmına fermuar taktım ve 2 saatte bitti.
 Aslında overlok makinemi bozmasaydım çok daha hızlı biterdi ama temiz şekilde dikeyim kumaş saçaklanmasın diye kurdeşen dökünce anca gece yarısı bitti..

Bir tavsiye vermem gerekirse; Böyle bol pantolon dikecekseniz ağ kısmını biraz aşağıdan başlatmak daha iyi sonuç verecektir. 
"Şort kalıbından kendim kalıp çıkartayım" derseniz bu konuya özellikle dikkat edin çünkü yüksek bel bol pantolonların ön tarafı pek hoş olmayan görüntülerle sonuçlanabilir(!)  :)

Snapchatte fırsat buldukça adım adım diktiğim şeylerin dikiş aşamalarını paylaşıyorum. Kullanıcı adım "Cansu.Aslan"
Takip etmek isterseniz sevinirim:)
Hoşçakalın

Öpüldünüzzzz 

7.07.2015

Sewing | Maxi Dress


Herkese merhabaa:)
Keyifli bir haftasonunun ardından, cinnet geçirten iş hayatına tekrardan dönüş yapmış bulunmaktayım.

29.06.2015

Sewing | white gold stripped pant

Uzun zamandır haftasonlarım yoğun geçince dikiş makinemi sadece odamda dekor olarak tutuyordum:) Neyse ki fırsat bulup bişeyler dikmişken sizlerle de paylaşmak istedim. 
Kalıp aslında burda dergisinde tayt kalıbı.. (11/2014)
Ben biraz kalıpta oynamalar yaparak fermuar ve yandan cep ekledim.
Kumaşım çok esnek ve çok ince..
Yazın en fenalık geçirten sıcaklarında giymek için harka bir kapri oldu.
Umarım beğenirsiniz.

--
hi everyone im having very tiring days lately and my sewing machine standing right behind my thougt which i watching it like a trinket.
Well, this pattern is belong to a tight which in Burda style magazine 11/2014.
i changed the pattern by adding zip and side pocket.
I used the stretch and thin fabric. 
it will be a wonderful short skinny stripped pants for hottest days in this summer.
hope you enjoy .


Öpüldünüzzzz 

16.06.2015

Inspiration | Romper-Mini Tulum



 Size kumaş alışverişlerimi nerden yaptığımı ve online olarak kumaş alabileceğiniz Baykumaş sitesinden daha önce bahsetmiştim.
Yaz aylarının hissedilmeye başladığı bu günlerde incecik kumaş arayışında olanlar 4 - 15 TL fiyat aralığında birçok kumaşı burdan bulabilirsiniz.
Benim bu defa sepetime eklediklerim genellikle çiçek desenli kumaşlar oldu.
Kafamda modeller az çok belli aslında.
Kısa tulumlar, Bol paça rahat pantolonlar, Mini elbiseler...
Hepsi Yaz ayına uygun çiçekli, ince, tiril tiril :)  


Şimdi ilk önce Romper diye geçen kısa çiçek desenli tulum dikerek başlayacağım.
Beğendiğim modellerden birkaç tane paylaşıyorum.



Yeşil, Sarı ve Pembe olarak 3 farklı modelle bunları dikmeyi planlıyorum
Yakın zamanda bol bol dikiş yazısı geleceğinin sinyali bu sanırım:)

Resimler Pinterest'ten alıntıdır.

Öpüldünüzzzz 

28.04.2015

Adım Adım Kimono Dikimi


 Eveeet, bugün birlikte adım adım "Kimono/Pareo/Salaş hırka" dikeceğiz.
Gerekli Malzemeler;
  • Şifon kumaş (Dökümlü ve ince her kumaş olabilir.)
  • Bol gelen bir bluz (Kalıp için bunu kullanacağız. Bol olması hırkanın dökümlü durması açısından önemli)
  • Kalıp çıkaracağımız pelur kağıdı (Gazete de kullanabilirsiniz.)
  • Makas, Mezura, Kalem

26.04.2015

Sewing; Kimono



Kimono dikimi dikişe yeni başlayanlar için en keyifli modeldir.. 

21.04.2015

Kumaş Alışverişi & BayKumaş

Bugün sizlere "İstanbulda parça kumaşları nasıl kolaylıkla bulabilirsiniz" onları anlatacağım.


Ben genellikle SALI günleri Çapa-Şehremini pazarına gidiyorum.
Metreyle satılan kumaşların yanında 3-4-5 TL'ye satılan parça kumaşlar(150x150cm,200x150cm) bulabilirsiniz. Küçük bir sokak olduğu için kumaş satan maksimum 9 tezgah var.


Gene SALI ve CUMA günleri Kadıköy Uzunçayır Metrobüs durağından 4 dakikalık yürüme mesafesiyle ulaşabileceğiniz kadıköy pazarı var ki özellikle CUMA günleri 30'a yakın tezgahta 1TL'ye bile güzel kumaşlar alabiliyorsunuz.

 Resim alıntıdır.
 
Benim gibi kadıköyle aranızda 75km uzaklık varsa ozaman sizleri online kumaş alışveriş sitesiyle tanıştıracağım.

BAYKUMAŞ
Hemen hemen Pazarda gördüğünüz fiyatlara yakın, ucuz ve kaliteli kumaşları kolaylıkla online satın alabiliyorsunuz.




Üstelik kumaş konusunda pek bilgi sahibi olmasanız bile dikmek istediğiniz modele göre ayrılan kategorilerden istediğiniz desende dilediğiniz kumaşı seçebilirsiniz. 
fiyatlar 3-4TL'den başlıyor ve sık sık güncelleniyor.
Detaylı resimleri ve fiyatlarını görmek isterseniz TIK


Öpüldünüzzzz 

20.04.2015

Sewing; Circle Skirt- Kloş Etek

 Havaların ısınmasıyla birlikte yazlık kıyafetlere nihayet geçtim.
Bu kumaş elime geçen hafta dar kalem elbise yapmak için geçmişti aslında ama 5 saatlik uğraştan sonra sinir krizi eşliğinde elbiseyi yırtarak parçalamamla son buldu:)
Bazen kalıba ait parçalar sorunlu çıkınca onunla uğraşmak gerçekten sinir bozucu oluyor. 
Neyse ki bu hafta kumaştan kalan parçalarla 1 saatte bitecek kolay ve temel bişey diktim. 


Herhangi bir kalıp kullanma yok aslında.
Belinizin ölçüsünün uzunluğunda 10 cm eninde kemer olacak şekilde düz kumaş kesin ve telalayın.
Benim bel ölçüm 64cm dikiş payı dahil 66 olarak hesapladım
Sonra kumaşımı 4'e katladım ve tam merkezinden Yarıçapı 11cm (bel ölçünüzü 6'ya böleceksiniz) keserek ortasında daire açtım..
Sonrası ise kemerle birleştirme ve fermuar.


Dikebileceğiniz en kolay etek modeli aslında..
Bazen diktiğim şeylerin dikiş aşamalarını Snapchat'te paylaşıyorum takip ederseniz kullanıcı adım: "Cansu.Aslan"
Sorularınız olursa postun altına yorum yazabilirsiniz.
Mutlu Haftalar..


Öpüldünüzzzz 

2.04.2015

Saç rengim;


Son zamanlarda çok fazla yorum gelen saç rengimle ilgili uzun bi yazı yazma vakti geldi sanırım.

24.03.2015

Dikilenler-Sewing Lately; Blazer


Haftasonlarımı dikiş makinemle geçirmeyi gerçekten özlemişim.
Geçtiğimiz haftalarda başladığım ceketi nihayet bitirmeye çok yaklaştım. 

12.03.2015

Sewing Pattern- Dikiş Kalıpları


Dikişe yeni başlayanlar veya kolay kalıp arayanlar için şurada bulduğum birkaç kalıbı paylaşmak istiyorum

11.03.2015

Recently - Son zamanlarda


Son zamanlarda aslında epey şey değişti hayatımda..

26.02.2015

İlham; Dantel Elbise




 Daha önce dantel kumaşla diktiklerimi şuradan, şuradan bide burdan belki hatırlarsınız.
Bu defa romantik bir model değil beni biraz zorlayacak bi model seçtim.

ilham aldığım kaynak ise tabiki Pinterest oldu. 

Öpüldünüzzzz 

23.02.2015

Yeni Dikilenler



Artık dikişe resmi olarak dönmüş bulunmaktayım.
Tüm dikiş malzemelerimi,kumaşlarımı,overlok makinemi yani kısaca herşeyi kolilere koyup kaldırmıştım. 

21.02.2015

Diy - Kendin yap

Günaydın 
Kar dolayısıyla epeyce tatil yaptıktan sonra haftasonunu farklı şekilde geçirmek isteyenler için güzel bi kaç proje paylaşmak istiyorum


 
©desing by Cansu ASLAN