28.04.2015

Adım Adım Kimono Dikimi


 Eveeet, bugün birlikte adım adım "Kimono/Pareo/Salaş hırka" dikeceğiz.
Gerekli Malzemeler;
  • Şifon kumaş (Dökümlü ve ince her kumaş olabilir.)
  • Bol gelen bir bluz (Kalıp için bunu kullanacağız. Bol olması hırkanın dökümlü durması açısından önemli)
  • Kalıp çıkaracağımız pelur kağıdı (Gazete de kullanabilirsiniz.)
  • Makas, Mezura, Kalem


1,2-  Bol gelen bluz kalıbınızı pelur kağıdının üzerine koyarak kalıbınızı çıkartın. Boy olarak uzun bir hırka istiyorsanız kalıbınızı biraz aşağı doğru uzatın.
Bu aşamada dar ve esnemeyen bir bluz kullanıp kalıbını geniş şekilde de kesebilirsiniz. Tercihinize kalmış.



3,4,5-  Kumaşınızı önce 2'ye.. daha sonra fotoğraflarda görülen şekilde 4'e katlayın ve kalıbınızı yerleştirin.  


 

6,7- Kol boyunu istediğiniz gibi uzatabilirsiniz.
Ben genellikle truvakar kol diye geçen dirsekle bilek arası uzunlukta tercih ediyorum o yüzden bu kısmı tamamen göz kararı kestim. 
Yalnız dikkat etmeniz gereken en önemli konu kumaşı, koltuk altı oyuntusundan biraz aşağıdan kesmeniz
Yarasa kol diye tabir edilen şekilde kol altınızdan 4 parmak daha aşağıda başlayarak keserseniz daha dökümlü durur.
Benim bluzumun kol altı çok aşağıda olduğu için kalıpta oynama yapmadım.


 Kalıbı açtığımızda şekil 8'deki gibi bir sonuç elde edeceğiz.
Bu aşamada 2 farklı yol izleyebilirsiniz.
birinci yol Şekil 8'de kırmızı okla belirttiğim gibi ön kısımda kumaşı tam ortasından dümdüz kesebilirsiniz.
ikinci yol ise kalıbı ön ve arka olarak birbiri üzerine simetrik katlayıp sadece üst orta kısımdan keserek hırkanın ön açıklığını oluşturabilirsiniz.

 

10.- Elimle gösterdiğim mavi çizgi boyunca makineyle düz dikiş yapın.
Kumaşınız şifon olduğu için saçaklanmasını önlemek için overlok çekmenizi öneririm.
Eğer overlok yapma şansınız yoksa düz dikişinizin yarım cm yanında zigzag dikiş çekerek tam dikişin bittiği yerden makasla kesebilirsiniz.  
Sevgili Modavesaire şurda anlatmıştı. TIK

 
Ve overlok işi bittikten sonra tüm kenarlarını el dikişiyle içe katlayıp teyellemenizi ve ütülemenizi öneririm.

 
Tüm kenarları içe kıvırıp düz dikişle diktikten sonra salaş hırkanız biter:)
Tabi bitmiş halinin fotoğrafını çekmeyi unutmuşum instagramdan ekledim.
Hep dikiş olmaz azıcık geleceğe yatırım yapalım diyerekten havlu işlemeye başladım buda ilk bitirdiğim örnek:)


Umarım kolay şekilde anlatabilmişimdir.
Kolay gelsin


Öpüldünüzzzz 

7 yorum:

tokideki ses dedi ki...

çok anlaşılır anlatmışsınız teşekkürler :) güle güle giyin...

ilcihan Ersöz dedi ki...

bu yaz popüler kimano güzel olmuş..acaba overlok makinesimi yoksa overlok ayağımı kullandınız?

FashionDesignbyCnS {Cns'design by Cansu ASLAN} dedi ki...

@tokideki ses; çok teşekkür ederim

@İlcihan Ersöz; sağolun. overlok makinesi kullandım 3 iplikli Acme.. eski postlarda makineyle ilgili ayrıntılı yazı bulabilirsiniz..

Udai Bhan Mittal dedi ki...

very nice

Limon çiçeği dedi ki...

Kimono çok güzel olmuş Güle güle giyin. .. havluyu nasıl yaptınız bende öğrenmek istiyorum

Melike Tektas dedi ki...

Buna bayıldım. Harika görünüyor hemen deneyeceğim. Ellerinizle sağlık bu güzel anlatım için :)

Sedoşun Blogu dedi ki...

harika olmuuuuş :) dikişe meraklı biri olarak blogunuzu daha önce neden keşfetmedim diye çok kızdım kendime :)

 
©desing by Cansu ASLAN